Yaşadıqları yerlərdən uzaqlarda, ucqar kəndlərdə dərs deyən xeyli müəllimlər tanıyırıq. Onlar min bir çətinliyə qatlaşaraq, pedaqoji fəaliyyətini davam etdirirlər, gələcək üçün kadr yetişdirilər.
AzEDU-nun "Bizdən uzaq müəllimlər” layihəsində təqdim olunan müəllim isə təkcə uzaqda yaşamasıyla fərqlənmir... O, az qala, nağılvari bir yerdə, Xəzər dənizində yerləşən Çilov adasında dərs deyir. Təsəvvür edin, hər dəfə çalışdığı məktəbə ya gəmi, ya da vertolyotla gedir.
Məlumat üçün bildirək ki, Çilovun ərazisi 11,5 km²-dir. Bu ada Abşeron yarmadasından 25 km, Bakıdan isə 100 km şərqdə yerləşir. Pirallahı adası ilə arasında 60–70 km-lik dəniz yolu var. Məskunlaşma səsasən adanın şərqində Çilov qəsəbəsindədir. Yaşayış məntəqəsinə 1949-cu ildə şəhər tipli qəsəbə statusu verilib. Müxtəlif vaxtlarda əsasən hasilatın yüksək olduğu zamanlar adanın əhali sayı 2400 nəfər təşkil edib. Qəsəbədə 131 saylı məktəb, 50 yerlik uşaq baxçası fəaliyyət göstərir. İnsanların əylənməsi üçün 2010-cu ildə kiçik meydança istifadəyə verilib. Burada tibbi-stosianar məntəqə də var. Əhalinin həyətyanı sahələrində mal-qara, qoyun-keçi, toyuq-cücə saxlanılır. Hətta burada az miqdarda meyvə ağacları və üzüm tingləri mövcuddur.
Müsahibimiz Səmədova Aysel Camo qızı yuxarıda adıçəkilən 131 saylı orta məktəbdə ingilis dili fənnini tədris edir.
Uzaq, yaşıl ada...
İyunda müddətli müqaviləm başa çatdı və yenidən MİQ-də iştirak etdim. Lazımı keçid balını toplayıb, bu dəfə müddətsiz müqavilə ilə işə qəbul olundum. Beləcə, artıq üçüncü ildir ki, burada işləyirəm. Bu məktəbdə neft sahəsində çalışan işçilərin uşaqları təhsil alır. Mən ada məktəbində işlədiyimi deyəndə çox insanın bura ilə bağlı məlumatının olmadığının şahidi oluram. Amma bura da digər yerlər kimidir; adada iki xəstəxana, yeməkxana, asudə vaxtlarımızı keçirmək üçün idman klubu, mədəniyyət evi fəaliyyət göstərir. Yaşadığım ev isə məktəbin yaxınlığında yerləşir. Həmin mənzildə müəllim yoldaşlarımla birgə qalırıq. Bizim mənzil-kommunal ehtiyaclarımızı "28 May” NQÇİ təmin edir. Məktəbin kollektivi, 28 May NQÇi-nin idarəsinin əməkdaşları ilə daim əlaqəli şəkildə fəaliyyət göstərir. Məktəbin təmir işlərində "28 May NQÇİ” bizə yaxından köməklik göstərir.
Ada məktəbi
Məktəbimiz bir neçə il əvvəl əsaslı təmir edilib, lazımı avadanlıqlarla təmin olunub. Elektron lövhələr, kompüter, fasiləsiz internet, kitabxana da şagird və müəllimlərin ixtiyarındadır. Qış mövsümündə istilik sistemi də fasiləsiz işləyir. Bir sözlə, məktəbdə yüksək səviyyədə dərs keçmək üçün hər cür şərait var. Buradakı hər fənn müəllimi öz ixtisası üzrə kifayət qədər güclü mütəxəssisdir. 14 ildən çoxdur ki, məktəbimizin direktoru Rafail Musayevdir. O, kollektivin hər üzvünə qarşı qayğıkeş dost münasibəti bəsləyir. Tələbkar insandır, amma bütün bunları işin xətrinə, məktəbdə nizam -intizamın yüksək olması naminə edir. Onun mənə qarşı qayğı və diqqəti isə xüsusidir. Axı mən bu kollektivə yenicə qoşulmuşam. Əlindən gələni edir ki, heç bir çətinliyim olmasın.
Şagirdlərin ingilis dilini yüksək səviyyədə öyrənməsində isə məktəbin təlim-tərbiyə işləri üzrə direktor müavini Şahbaba Paşayev mənə yardımçı olur. Onun özü də ingilis dili müəllimidir. Onu da qeyd edim ki, Çilov adası üzrə qəsəbə nümayəndəsi İlham İbrahimov bizim kollektivin dostudur, bütün məktəb tədbirlərində iştirak edir. Kollektiv üzvlərinin problemlərinin həll olunmasına çalışır.
Dalğadan dərsə
Müsahibdən adaya gəldiyi ilk gün haqqında soruşuruq. İlk dəfə gəmiyə minərək dərsə gələn müəllim kimi o, bəlkə də, bir ilkə imza atıb. Amma bu hələ harasıdır ki?! Qarşıda onu vertolyotla səfərlər də gözləyəcəkdi. Amma 2015-ci ilin 12 oktyabrında, yəni ilk dəfə dərsə gələndə hələ bunun fərqində deyildi:
Vertolyotla dərsə tələsənlər...
- Aysel xanım, adadan, oranın məktəbi və insanlarından razısız. Bəs belə yerdə işləməyin ən çətin tərəfi nədir?
- Çilov adasında işləməyin ən çətin problemi odur ki, gediş-gəliş xeyli mürəkkəbdir. Xeyli problemlərlə müşayiət olunur. Havalar əlverişsiz olanda, külək şiddətlənəndə dənizdə qasırğa olduğu üçün gəmilərin hərəkəti məhdudlaşdırılır. Bu zaman biz adaya helikopterlə gəlirik. Helikopterin hərəkəti məhdud olduğu üçün onunla gəlməyimiz də çətin olur. Belə hallarda direktorumuz Rafail müəllim "28 May” NQÇİ rəhbərliyinə müraciət edib müəllimlərin heliopterlə gediş-gəlişinə razılıq alır.
- Maraqlıdır, ilk dəfə vertolyota minəndə nə hisslər keçirdiniz? Sinif otağının qapısı açılır və siz daxil olursunuz. Şagirdlər fərqindədirlərmi ki, siz o qapını açmaq üçün vertolyotla dəniz üstündən uçursuz?
- Mən əvvəllər nə gəmi, nə də helikopterlə səyahət etmişdim. Sözün düzü, ilk vaxtlar qorxurdum da. Ağlıma gəlirdi ki, dənizdir, birdən nəsə hadisə baş versə, nə edəcəyimi bilməyəcəyəm. Sonra bütün bunlar mənim üçün tədricən adi hal almağa başladı. Helikopterə minmək mənim üçün həm həyəcanlı, həm də əyləncəlidir. Dənizin üzəri ilə uçmaq, yuxarıdan onun möhtəşəm mənzərəsini seyr etmək çox gözəl bir hissdir. Həm də hava yolu ilə gəlmək vaxt baxımından da əlverişlidir. Helikopterlə 15-20 dəqiqəyə gəldiyim yolu, gəmi ilə 2-2,5 saata başa vururuq.
- Sakinlərin vertolyotla gələn müəllimə münasibəti necədi? Ümumiyyətlə, burada yaşayanlar əsasən kimlərdir?
- Maraqlıdır, hamının bir-biri ilə doğma olduğu, az qala, hər yerdən təcrid olunan bir adada şagirdlərin dərsə münasibətləri necədir?
- Hər məktəbdə olduğu kimi bizdə də hər səviyyədə olan şagirdlərə rast gəlmək olar. Dərsə davamiyyətləri yaxşı vəziyyətdədir. Ümumi götürsək, dərslərə həvəslə hazırlaşırlar. Tədris etdiyim ingilis dili fənninə isə xüsusi maraqları var. Həm də şagirdlərlə rəftarım, onlara çətinliklərlə qarşılaşdıqlarında kömək göstərməyim onları daha da həvəsləndirir. Belə düşünürəm ki, şagirdlərin bir fənni sevməyində əsas amil müəllimin rəftarı və onun anlayışlı olmasıdır. Məktəbdə tədris prosesi yüksək səviyyədə keçirilir. Bayaq da dediyim kimi, bura yeni avadanlıqlarla təchiz olunub. İngilis dili otağında xüsusi lövhə, ingilis dilində əlavə kitablar, divarda isə maraqlı məlumatlar lövhəsi var. Biz özümüz də dərsin effektli olması üçün lazım olan hər şeydən istifadə edirik. Müxtəlif şəkillərdən, videolardan, dinləyib-anlama bacarıqlarını inkişaf etdirmə üçün CD-lərdən istifadə olunur. Dərslər kurikulum standartlarına uyğun keçirilir.
Bunun üçün məktəbdə hər bir şərait var.
- Doğrudur, yuxarıda bu məsələdən danışdınız. Amma etiraf edək ki, sizin üçün ən çətin məsələ olan yol probleminin çətinliyindən çox danışmadınız...
- Ada məktəbində şagird və müəllimlər vahid formadan istifadə edirlər?
- Bəli, məktəbdə şagirdlər üçün vahid məktəbli forması tətbiq olunub. Ancaq müəllimlər üçün vahid forma yoxdu. Buna baxmayaraq, onlar da tədris prosesinə uyğun geyinirlər. Əlbəttə, mən də həm müəllimlər, həm də şagirdlər üçün vahid forma olmasının tərəfdarıyam. Düşünürəm ki, hər kəs vahid formada olsa, onda daha çox bərabərlik olar.
- Bu qədər çətinliklərdən keçib dərsə gəlirsiz. Heç olmasa, aldığınız maaş sizi qane edir?
- Ada şəraitində ailədən uzaq yaşamaq, gediş-gəlişin çətinliklərinə uyğunlaşmaq insandan səbr, dözüm tələb edir. Bilmirəm, nə qədər səmimi qəbul edərsiz, amma mənim üçün həqiqətən də maaşın bir önəmi yoxdur. Çilov adası Azərbaycan iqtisadiyyatında önəmli yerlərdən birini tutur. Burada neftçilərimizin övladları təhsil alır. Onların müəllimə ehtiyacları var. Onlara təhsil verməyi, təlim-tərbiyələri ilə məşğul olmağı özümə vətəndaşlıq borcu bilirəm. Şagirdər də ingilis dilinin əhəmiyyətini, onun gələcək həyatlarında nə dərəcədə lazımlı olduğunu dərk edir, bu fənnə həvəslə yanaşırlar. Sırf bu münasibət insana işin maddi tərəfini unutdurur. Himayəmdə başqa adam olmadığından - tək özüm olduğundan düşünürəm ki, məni qane edir. Yəni, ən azından mənim üçün qənaətbəxş maaşdır.
- Gündəlik iş qrafikiniz də çox maraqlı olardı...
- Maraqlıdır, buradakı məzunların universitetlərə qəbul faizləri necədir?
- Məktəbdə şagirdlərin universitetə qəbulolma faizləri ildən ilə dəyişir. Orta göstərici 60-70 faizdir. 2011-ci ildə isə qəbul faizi 90 faiz olub. Bu da məktəbdə yüksək ixtisaslı müəllimlərin çalışdığına bir işarədir.
- Uşaqlarla asudə vaxtlarınızı neçə keçirirsiz? Ekskursiya, gəzintilər olurmu?
Ümumiyyətlə, burada günlər çox maraqlı keçir. Sıxıcı şəhər həyatından fərqli olaraq, burada darıxmıram. Yay tətillərində də bəzən, adaya gəlirəm. Ən çox yadımda qalan isə vertolyotla olan səfərlərimdir. Onlardan hər biri mənim üçün ayrıca bir xatirədir.
www.anews.az
Bizi sosial şəbəkələrdə izləyin !