- Fərid müəllim, bu yaxınlarda Unibank ötən ilin maliyyə nəticələrini açıqladı. 2023-cü ildə bankınızın fəaliyyətini əsas maliyyə nəticələri üzrə necə qiymətləndirərdiniz?
Ümumilikdə
qeyd edim ki, 2023-cü il bankımız üçün əksər sahələrdə çox uğurlu il oldu. Ötən
il Bank yüksək maliyyə nəticələri əldə etdi ki, bu da strateji fokusumuzun və
səylərimizin nəticəsi ilə birbaşa əlaqəlidir. Xüsusilə vurğulamaq istərdim ki,
çox aktiv müştəriyönümlü fəaliyyətimizin, rəqəmsal transformasiya istiqamətində
dərin şaxələnmiş səylərimizin nəticəsi olaraq, həm 2023-cü ildə, həm də ötən
strateji dövrdə bankın aktiv müştəri sayı
əhəmiyyətli dərəcədə arıb, əsas rəqəmsallaşma göstəriciləri bir neçə dəfə böyüyüb.
Maliyyə nəticələrinə toxunmuşkən bildirmək istərdim
ki, 2023-cü ildə maliyyə göstəricilərində əsaslı irəliləyiş əldə olunub.
Əməliyyat səmərəliliyinə fokuslanma strategiyamızın nəticəsi olaraq, xərclərin
gəlirlərə nisbətində və kapitalın gəlirliliyində əvvəlki ilə nəzərən xeyli
yaxşılaşma müşahidə edilib. 2022-ci il bizim üçün investisiya ili idi, sadə
dildə desək, gələcək uğurlarımıza zəmin hazırlayırdıq. Müştəri sayı və aktivlik
göstəricilərində böyük artımlar olmasına baxmayaraq, investisiyalarımız səbəbindən
2022-ci ildə mənfəətliliyimiz aşağı oldu.Ancaq ötən il həmin investisiyalar öz
bəhrəsini verdi, biznes göstəricilərini real maliyyə nəticələrinə çevirdi.
Əməliyyat
gəlirlərimiz dövr ərzində 98 % artaraq, 319 milyon manatı ötməklə tarixi
rekorda çatdı. Nəticədə bu göstərici ilə əsas rəqiblərimizi qabaqlayaraq, bank
sektoru üzrə 4-cü yerə yüksələ bildik. Əməliyyat gəlirlərindəki bu kəskin artıma paralel olaraq, əməliyyat xərclərinin daha az
və tənzimlənən artımı nəticəsində, xalis əməliyyat gəlirimiz təxminən 72 milyon
manata yüksəldi. Nəticədə bu maliyyə göstəricisi üzrə biz banklar arasında ilk
beşliyə daxil olduq.
-
Ötən il Unibank
üçün həm də bir strateji dövrün başa çatması ili oldu. Yekunlaşan strategiyanız bankın
davamlılığının, kapital mövqeyinin və ümumiyyətlə, bazar payının artırılmasına hansı
töhfələr verib?
Qeyd
etmək istərdim ki, ötən strateji dövrdə əsas biznes seqmentlərində artım ilə
bərabər, Bankın kapital mövqeyinin möhkəmləndirilməsi, davamlı və dayanıqlı
inkişafın önə çəkilməsi əsas prioritetlərimizə daxil edilmişdi. Nəticə olaraq,
strateji dövr ərzində bankın dayanıqlı inkişafının göstəricisi sayılan məcmu
kapital 43 % artıb. Dayanıqlı inkişafı təmin etmək üçün maliyyə effektivlik
göstəricilərini də diqqət mərkəzində saxladıq. Dövr ərzində xərclərimizi
səmərəli idarə etməklə, gəlir-xərc səmərəliliyinin ən başlıca göstəricilərindən
biri sayılan çəkilən xərclərin gəlirlərə nisbəti əmsalında 28 % yaxşılaşmaya
nail olduq. Bu strateji yanaşma yalnız sabitliyimizi gücləndirmədi, həm də
bazardakı rəqabət qabiliyyətimizi artırdı. Mənfəətlilik göstəricilərində
əhəmiyyətli yaxşılaşma, birbaşa bu səylərin nəticəsidir. Bu dövrdə komandamızın
köklü dəyişikliklərə və investisiyalara adekvat mövqe nümayiş etdirməsi, sözü
gedən nəticələrə nail olmaqda mühüm rol oynayıb. Ümumilikdə, uğurla icra edilən
strategiyamız yalnız maliyyə mövqeyimizi möhkəmləndirməyib, həm də bizi bank
sektorunda innovasiya və səmərəlilik göstəricilərində ön cərgəyə çıxarıb.
-
Bəs
ötən ili ümumilikdə ölkə bank sektoru üçün necə dəyərləndirərdiniz? Bank
sektorunun inkişafı nəzərə alınmaqla, xüsusilə müştəri davranışı və bank təcrübələri
baxımından 2023-cü ildə müşahidə olunan əhəmiyyətli bazar trendləri sizcə hansılar
oldu?
Ötən il
bir sıra əhəmiyyətli dəyişikliklər baş verdi, bazar trendlərində əsaslı
dönüşlər müşahidə edildi. Xüsusilə, nağdsız ödənişlərin həcmində və ümumi
əməliyyatlardakı çəkisində çox sürətli artımlar baş verdi. Bank kartlarlarının
sayı il ərzində 3.1 milyon ədəd artaraq, dövrün sonuna 17 milyon ədədə çatıb.
Nağdsız ödənişlərin kart ödənişlərində payı 55 %-ə çataraq, eyni zamanda
nağdsız ödənişlərin ticarət dövriyyəsindəki payı 21 %-ə yüksəlib. Qeyd olunan
göstəricilər üzrə dövr ərzində müşahidə olunan sürətli artım trendi, pandemiya
dövründə başlasa da, Azərbaycanda Google Pay və Apple Pay-in tətbiqi ilə daha
da sürətləndi.
Digər
əsas trend, rəqəmsal kanallara keçidlə
bağlıdır. Belə ki, Bank sektoru müştərilərə çoxsaylı xidmətlərə rəqəmsal
şəkildə çıxış imkanı yaratmaqla, böyük irəliləyişlər əldə edib, bununla da bank
xidmətlərinin əlçatanlığını artırmaqla yanaşı, əhalinin filiallara müraciət
ethiyacını azaldıb. Son 1 il ərzində Mərkəzi Bankın təqdim etdiyi statistik göstəricilərə
əsasən əhali tərəfindən mobil bankçılıq tətbiqləri vasitəsilə aparılan
əməliyyat sayı 2.4 dəfə artmaqla 290 milyon
əməliyyata çatıb. Bu rəqəmsal sıçrayış,
xüsusilə bank xidmətlərindən kənarda qalan və ya bu xidmətlərdən az istifadə edən əhalinin üzləşdiyi
çətinlikləri həll etməkdə təsirli oldu ki, bu da məhsul və xidmətlərin rəqəmsal
platformalarda tətbiqinin sosial əhəmiyyətini əks etdirir. Coğrafi
məhdudiyyətlər və mürəkkəb bank prosedurları kimi ənənəvi maneələri aradan
qaldırır. Rəqəmsal platformalarımız müştəri
yönümlü interfeys və
sadələşdirilən proseslər təklif edir, yeni istifadəçilər üçün bank
xidmətlərindən istifadəni asanlaşdırır. Nəticədə, əvvəllər bank xidmətlərindən
kənarda qalan demoqrafik qruplardan daha çox insanlar bankla fəal şəkildə qarşılıqlı əlaqə yaradır, sadə əməliyyatlardan mürəkkəb
maliyyə məhsullarına qədər xidmətlərdən istifadə edir.
LeoBank xidmətindən istifadə edənlər də daxil olmaqla, müştərilərimizin böyük əksəriyyəti indi bank xidmətlərini və əməliyyatları rəqəmsal şəkildə alır və yerinə yetirir. Bu, sadəcə rəqəmsal həllərə üstünlük verilməsini deyil, həm də maliyyə xidmətlərini daha əlçatan etmək üçün səylərimizi göstərir. Ümumi mobil bankçılıq tətbiqlərindən aylıq aktiv istifadəçilərimizin sayı artıq 1 milyon nəfəri üstələməkdədir ki, bu da bank xidmətlərinin daha əlçatan və geniş istifadəsinə nail olmaq kimi strateji məqsədimiz çərçivəsindədir.
Rəqəmsallaşma
üzrə təcrübələrimiz yalnız fiziki şəxsləri əhatə edən məhsul və xidmətlərlə
məhdudlaşmayıb, eləcə də biznes müştərilərinə təklif edilən xidmətləri geniş
əhatə edib. Ötən strateji dövrdə əsas fokuslarımızdan biri də mikro və kiçik
seqment bazar iştirakçılarının maliyyə inklüzivliyinin yüksəldilməsi, onların
bank məhsullarına əlçatanlığının artırılması olub. 2022-ci ildə tətbiq edilən
avtomatlaşmış anderraytinq həlləri və planşet vasitəsilə yerində təhlil, mikro
seqment müştərilərin sürətli və qısa vaxt intervalında kreditləşməsinə səbəb olub.
2023-cü ildə apardığımız biznes kartlarla kreditləşmə strategiyası isə
müştərilərin maliyyə əlçatanlığının artırılmasına və təkrar kreditlərdə
filialsız kreditləşməyə hədəflənib. Nəticədə yaşayış yeri və təsərrüfatı ucqar
kəndlərdə yerləşən, filiallarımıza gedib-gəlməsi məsafə baxımından çətin olan
təsərrüfat subyektlərinin maliyyələşməsi asanlaşıb. Rəqəmlərlə ifadə etsək, bütün
bu kompleks addımların əməli nəticəsidir ki, ötən strateji dövr ərzində biznes
kredit portfelimiz 35 % artıb. Həmçinin mikro kreditləşmədə təkrar satışların
təxminən 70 %-ə qədər olan hissəsi müştəri filiala gəlmədən həyata keçirilib
Bankımız süni intellektin potensialından, xüsusilə müştəri
xidmətlərinin və əməliyyat səmərəliliyinin artırılmasında geniş şəkildə istifadəni
hədəfləyib. Ötən ilin əvvəllərindən generativ süni intellekt (Sİ)
qabiliyyətlərini araşdırmağa başladıq. Xüsusilə müştəri xidməti mərkəzləri, bu
xidmətlərin keyfiyyətinin qiymətləndirilməsi, arxa ofis tapşırıqlarının
optimallaşdırılması və hətta inkişaf və kodlaşdırma təşəbbüsləri kimi əsas
sahələrdə Sİ tətbiq imkanlarını nəzərdən keçirdik.
Neyrolinqvistik proqramlaşdırmada (NLP)
irəliləyişləri nəzərə alaraq, xüsusən mesencerlər vasitəsilə alınan mesajlara fokuslanmaqla,
ilk olaraq müştəri müraciətlərinin emalında Sİ-ni sınaqdan keçirdik. Belə müraciətlər
bütün müştəri sorğularının təxminən 50 %-ni və ya ayda 300.000-ə yaxınını
təşkil etdiyindən, bu, bizim üçün həlledici sahə idi. Öncə Sİ həllərini məlumat mərkəzi əməkdaşlarımız üçün köməkçi
funksionallıq kimi inteqrasiya etməklə başladıq. İşə salındıqdan bir ay sonra ümumi
müraciətlərdə 30 % istifadə səviyyəsinə çatdıq. Yəni əməkdaşlar daxil olan
sorğuları cavablandırmaq üçün Sİ-nin təklif etdiyi cavablardan istifadə
etdilər. İndi isə 80 % səmərəliliyə çatmışıq. Yəni, 80 % hallarda əməkdaşlar Sİ
tərəfindən təklif olunan cavabları heç bir dəyişiklik olmadan seçirlər.
Son aylarda, balans sorğuları, tranzaksiyaların
detalları barədə suallar və s. kimi sadə sorğuların emalı üçün tam müstəqil Sİ sistemini
işə salmışıq. Sİ bu sorğuları müstəqil emal edir və bank əməkdaşının cəlb
edilməli olduğu halları müəyyənləşdirir. Bunun müştəri xidməti mərkəzlərimizin
səmərəliliyini əhəmiyyətli dərəcədə artıracağı və mövcüd işçi heyətimizin
effektviliyinin 30-40 % yüksəldəcəyi gözlənilir.
Belə innovativ həllərin tətbiqində də keyfiyyətə
nəzarət son dərəcə diqqət etdiyimiz sahədir. Normalda
bütün sorğuların təxminən 1 % -i
təcrübəli nəzarətçilərimiz tərəfindən keyfiyyət yoxlamasından keçir. Hazırda süni
intellekt tərəfindən dialoqların qiymətləndirməsini sınaqdan keçiririk,
gələcəkdə Sİ istifadəsi hesabına nəzarət olunan dialoqların sayını 5-7 %
artırmağı planlayırıq. İnanırıq ki, bu bizə müştəri xidmət keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasında
əhəmiyyətli irəliləyişlərə imkan yaradacaq. Son sınaqlarımızın nəticələri
göstərir ki, Sİ tərəfindən dialoqların qiymətləndirməsi, demək olar nəzarətçilərimizin
dəyərləndirmələrinə yaxındır. Beləliklə, Süni İntellektin müştəri xidmət
keyfiyyətinin yaxşılaşdırma istiqamətində də tətbiqini yaxın zamanlarda genişləndirməyi
planlayırıq.
-
Bir
qədər də Bankınızın rəqəmsal transformasiyası yolunda həyata keçirilən strateji
təşəbbüslərdən danışaq.
Rəqəmsal bankçılıq təşəbbüslərimizdə irəliləyiş çoxtərəfli yanaşmanın
nəticəsidir. İdarəetmə təcrübələrimiz üzrə deyə bilərəm ki, bizim həm ötən
illərdə, həm də gələcək fəaliyyətimizdə əsas fokusumuz müştəri ehtiyaclarına və
istəklərinə çevik reaksiya vermək, yeni tələblərə qarşı adaptiv olmaq üzrədir.
Adaptiv idarəetmə prioritetimizin əsas aspektlərindən biri Agile metodologiyalara
keçid olub. Deyərdim ki, bu metodologiya ənənəvi idarəetmə strukturlarımızda
əhəmiyyətli dərəcədə müsbət dəyişikliklərə və uğurlarımıza səbəb olub, xüsusilə
biznes və məhsul inkişafı sahələrində fərqlər aydın görünür. İdarəetmə, məhsul
inkişafı və texnoloji inkişaf istiqamətlərində Agile təcrübələri qəbul etməklə
və tətbiq etməklə bu sahələrdə əhəmiyyətli irəliləyiş əldə etmişik, bu da həm
bazar tələbləri, həm də müştəri ehtiyaclarına sürətlə uyğunlaşmağımız üçün
önəmli rol oynayıb. Bununla belə, bu transformasiya çətinliklərsiz də ötüşməyib.
Ən yaxşı insan kapitalı təcrübələrini spesifik şəraitimizə uyğunlaşdırmaq
üzərində fəal işləyir, davamlı olaraq təşkilati mədəniyyətimiz və
məqsədlərimizlə balanslaşdırmağa çalışırıq. Ümumiləşdirsək qeyd edə bilərik ki,
biz Bank olaraq növbəti illərdə Agile transformasiyanı sürətləndirməyi, bu
idarəetmə metodologiyasının daha geniş sahələrdə intensiv tətbiqini nəzərdən
keçiririk.
Agile yanaşmaları idarəetmə təcrübəmizə inteqrasiya
etməklə, əməkdaşlarımıza daha aydın şəkildə məqsədlərimizi aşılamaq, eləcə də innovasiya
və fərqlənmək üçün sərbəstlik verməyi hədəfləyirik. Bundan əlavə, Agile metodologiyasına
keçid müştəri ehtiyaclarına münasibətdə çevikliyimizi artırır. Ardıcıl və
iterativ inkişaf yanaşmamız və davamlı əks-əlaqə mexanizmləri, bizə dəyişən
bazar meyillərinə və müştəri seçimlərinə tez uyğunlaşmağa imkan verir ki, bu da
dinamik bankçılıq dünyasında çox həlledicidir. Nəticə etibarilə, Agile
metodologiyalara keçid rəqəmsal bankçılıqda irəliləyişimizin əsas hərəkətverici
amilidir, bu da davamlı təkmilləşmə və innovasiyaya dəyərlərimizə sadiqliyimizi
bir daha təsdiq edir.
-
2024-cü
ilin əvvəlindən yaxın gələcəyə baxarkən, bankınız üçün əsas diqqət mərkəzləri
və strategiyalar hansılardır?
Kiçik və
orta biznes seqmentlərində şəffaflığın artması, rəqəmsallaşma və vergi
qanunvericiliyində dəyişikliklər, bu isqitamətdə daha dərin inkişaf üçün yeni
imkanlar yaradır. Bu dəyişikliklər KOB məhsul və xidmətlərimizi genişləndirməyə
və çeşidləndirməyə imkan verir. Növbəti strateji dövrdə müştəri ehtiyaclarını
və istəklərini dərindən təhlil etməklə, bizneslər üçün əsas problemləri
müəyyənləşdirməyə və rəqəmsallaşma təşəbbüsləri ilə həll etməyə ciddi diqqət yetirməyə
davam edəcəyik. Hesab edirik ki, yeni rəqəmsal həllərimiz bizneslərin maliyyə
əlçatanlığını artırmaqla bərabər, ehtiyaclara birbaşa ünvanlandığı üçün
uğurlarına və böyümələrinə ciddi dəstək olacaq.
Növbəti
dövrdə strateji baxışımıza toxunmuşkən qeyd etmək istərdim ki, biz həmçinin
fiziki şəxslərin də bank məhsullarından daha rahat istifadəsinə, məsafədən
xidmət kanallarının artırılmasına, xüsusilə bank xidmətlərindən kənarda qalan
və ya bu xidmətlərdən az istifadə edən əhalinin üzləşdiyi çətinlikləri həll etməyə
yönələn rəqəmsal kanallardakı kompleks innovativ fəaliyyətimizə sadiq
qalacağıq. Növbəti illərdə müştərilərlə təmas nöqtələrini mümkün qədər rəqəmsal
həllərə daşımaqla, vətəndaşların filialdan aslı olmadan bank xidmətləri
almasını daha da asanlaşdıracağıq. Bu çərçivədə qanunvericilik aktlarında
edilən son dəyişikliklərin verdiyi imkanlara müvafiq "fintech” və "startup”
şirkətlərlə inteqrasiyaları genişləndirməklə, yeni eko-sistemlərdə daha çox vətəndaşa
bank xidmətlərinə əlçatanlığı artırmağı hədəfləyirik.
Həmçinin
strateji baxışımız üzrə əsas prioritetlərimizə ESİ (Ekologiya, Sosial məsələlər
və Korporativ İdarəetmə) standartlarına uyğun şəkildə fəaliyyətimizi
genişləndirməyi və bu istiqamətdə 3 illik strateji planımızı müəyyən etməklə
müvafiq fəaliyyətimizi həyata keçirməyi daxil etmişik. Ümumilikdə qeyd edim ki,
Bankımız fəaliyyətində həmişə bu istiqamətə xüsusi önəm verib, ətraf mühitin
mühafizəsi, sosial dəstək və vətəndaşların aktual məsələlərdə maarifləndirməsi
yönündə bir sıra layihələri müntəzəm həyata keçirib.
www.anews.az
Bizi sosial şəbəkələrdə izləyin !