Rəqəmsal
texnologiyalar günümüzü, demək olar, zəbt edib. Gənclər hər hansı bir teatr
tamaşasına getməkdənsə, daha çox "pleysteyşn” salonlarında zaman sərf etməyi,
kompüter və smartfonlarda oyun oynamağı seçirlər. Oyun asılılığı müasir dövrün ən
ciddi probleminə çevrilib. Gənclər imkan düşən kimi ya oyun oynayır, ya da
bayağı musiqi dinləyirlər. Klassik musiqi də dəbdə deyil.
Anews.az problemi araşdırıb.
Amma bununla yanaşı rəqəmsal cihazlardan ayrılmayanlar da var. Fikrimcə, bu məsələyə həm orta məktəb, həm də televiziya vasitəsilə təsir etmək olar.
Əgər
cihazları uşaqların əlindən götürmək çətindirsə, onda həmin cihazların vasitəsilə
maraqlı və faydalı informasiyanı ötürmək lazımdır. Məhz bu cür ideyaların
reallaşmasına çalışmalıyıq”.
Aktrisa bildirib ki, mədəniyyətə maraq məktəbdə
və ailədə yaranmalıdır: "Bu işdə televiziya və radionun çox böyük rolu var. Əslində,
mədəni olmağı dəbə salmaq lazımdır. Mənim "Mədəni Ol" layihəm məhz
bunun üçün düşünülüb. Biz indi bu vəziyyətə təsir etməsək, oyundan asılı gələcək
nəsil mədəniyyət anlayışını heç bilməyəcək. Layihəmin adı kobud səslənə bilər,
amma insanları fikirləşməyə vadar etməliyik, çünki mədəniyyət cəmiyyətin əsas təməlidir”.
Sosioloq Əhməd Qəşəmoğlu virtual oyunlardan asılılığı sosial bəla
adlandırıb:
"Virtual
oyunlardan asılılığın yaranması çox qorxunc bir haldır. Buna sosial bəla deməyimiz
çox doğru olar. Bu asılılıq insanlara hər tərəfdən zərbə vurur. Hər bir insanın
inkişafında ən mühüm olan onun fiziki sağlamlığı, mənəvi zənginliyi və əməyə
yaradıcı münasibət tələbatının artmasıdır. Bunlar olduqda insanın, cəmiyyətin həyatı
ahəngdar, normal olur.
Həyatın əsas
şərtlərindən biri mənəvi zənginlikdirsə, həmin virtual proseslərə başı qarışan
insanlar öz dərslərini unudur, ancaq oyunla məşğul olurlar. Onların içində əxlaqa
zidd, kriminal aləmə aid, xoşagəlməz məlumat az deyil. İnsan bu virtual
asılılıq hesabına mənəviyyata, əxlaqa zidd olan mühitə düşür və o mühitdə
formalaşır. Onlar mənəvi cəhətdən böyük zərbə alırlar.
Üçüncü vacib məsələ isə hər bir insanda əməyə yaradıcılıq tələbatının olmasıdır. Virtual asılılıq olan adamda isə öz əməyinə yaradıcılıq tələbatı olmur. İşinə qarşı səhlənkar münasibət yaranır. Yəni insan artıq diqqətini əməyə yönəldə bilmir.
Virtual asılılıq bu 3 şərtin hər birinə zərbə vurur. Bunlar insanı məhv edir. Bilmək lazımdır ki, kompüter, sosial şəbəkələr vacib vasitələrdir. Amma onları öz təyinatına görə istifadə edəndə gözəldir. Virtual asılılıq zamanı isə bunlar qorxuludur.
Dəfələrlə
demişəm ki, internet bir ilan zəhəri kimidir. Düzgün istifadə edəndə çox qiymətli
dərman, artıq olanda zərərvericidir. Ona görə biz çalışmalıyıq ki, hər yerdə bu
məsələlərlə bağlı maarifləndirmə işləri aparılsın və əhalidə internetdən
istifadə etmə mədəniyyəti formalaşsın. Təəssüf ki, bu gün o mədəniyyət yoxdur.
Bu mədəniyyətin olmaması ümumi mədəniyyətimizə və yeni nəslin keyfiyyətinə
böyük zərbədir”.
Virtual oyun həvəskarı Kamran Əhmədli bildirib ki, oyun oynamaq onu digər işlərindən
ayırmır:
"Virtual
oyunlarla 4 və ya 5 yaşımdan məşğul oluram. Məktəbdə oxuyan zaman bu oyunlara
gündə 7 saata yaxın vaxtım gedirdi. İndi isə 1-2 saat məşğul oluram. Oyun
oynamaq məni heç bir halda başqa işlərdən ayırmır. Hər bir işimi planlı olaraq
vaxtında edirəm.
Bu, mənim
üçün hobbidir. Oyun oynamağa heç vaxt bir iş, peşə kimi yanaşmamışam. Təbii ki,
bu işə ciddi yanaşanlar da var. "Geymer”lər bütün dünyada fəaliyyət göstərir. Məncə,
onları bir ölkə ilə limitləmək olmaz. Çünki "pro-geymer”lər çempionatları fərqli-fərqli
ölkələrdə keçirir, daim bir ölkədə yaşamırlar. Ona görə də "geymer”in hansı ölkədə
daha yaxşı gəlir əldə edə bilmək məsələsi aktual deyil”.
www.anews.az
Bizi sosial şəbəkələrdə izləyin !